måndag 12 december 2011

Konst på Nylands


Alla barnen har i tur och ordning gjort ett besök på Nylands Nation. Därför var det även Emils, drygt tre veckor, tid att besöka klubben i nationshuset på Kaserngatan förra veckan. Jag fick nämligen äran att vara med om att organisera en konstkväll på Nylands Nation, mitt kära andliga hem vid Helsingfors universitet. Och då menar jag hemmet under den VIKTIGA delen av studietiden, dvs. tiden för organisationsaktivitet och nätverkande - viktigare än vad som än i denna dag framhävs vid själva läroinrättning (till all tur fick jag knuffar att delta i studentnationen genom farbror professor Klinge och min egen far, som i tiden var aktiv på TF)! :)

Gamylerna vid Nylands nation, dvs. alumnerna så att säga, är ämnat för alla och envar som känner sig hågade att hålla kontakt till huset och organisationen på äldre dar. Nätverket är inte särdeles organiserat, rundades 1997 av Lotta af Hällström, och träffas unefär en gång i året eller oftare beroende på ifall någon orkar ordna något mer aktivt. I några år har ja löst hållit i de lösa trådarna och organiserat en konstkväll ifjol, då Mico Bränn, presenterade verket Galleria nylandensis (2008) som sammanställde nationens konstsamling. I år fick jag för mig att vi kunde idka litet ost och vin som vanlit, men dessutom höra om våra vänner esoiternas (Eteläsuomalainen osakunta, vår systernation de facto) konstverk - de har ju även nåra gubbar hängande på sina väggar minsann. och det funkar ju väl med litet samarbete i nyländska delegationens anda.

Ett sällskap nylänningar samlade i höstas även in medel för att kunna donera ett verk av en nylänning och nyländsk konstnär till nationen, dvs. av en kvinna ur våra led, Malin Åberg. Vi inledde kvällen därför med att höja en skål för Malin och förtjusa oss över konstverket (se bilden nedan, där Emil och jag ståtar på tröskeln till den s.k. whiskeyhyllan bredvid verkets provisoriska upphängingsplats). Efter ceremonin var det dags att sitta ner och njuta av ost och vin i gott sällskap - ett tjugotal yngre och äldre nylänningar hade dykit upp samt några esoiter - och lyssna till fil.mag., kurator emeritus för ESO Anton Eskolas powerpointpresentation av esoiteernas konst. Mycket vältaligt, studentikost och intressant - fint! Esoiterna märkte dessutom att de egentlien visste ganska litet om sina konstverk och kanske behöver revidera sina kunskaper - väl så! Och om ni inte redan insett det, så bör det alltså tilläggas att kvällen var lyckad och stämningen härlig! :)

8 kommentarer:

  1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. email: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

    1) kärleksspell
    2) Lost Love Spells
    3) Skilsmässa Spells
    4) Äktenskapsstavar
    5) bindande stavning
    6) Breakup Spells
    7) Förvisa en tidigare älskare
    8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
    9) vill tillfredsställa din älskare
    Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
    genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

    SvaraRadera
  2. Goddagshälsningar till er alla, som ordspråket säger ... "läsare är ledare" Mitt namn är Aliena Janice från Singapore, jag är en läkare av yrke, för några dagar sedan läste jag online publicerade kommentarer på en förhållande rådgivning blogg. en dam från München baserad journalist avslöjar hur hon permanent botade svag erektion och snabb utlösning inom tre veckor efter att hans fru lämnade honom på grund av sjukdomen medan hon fortfarande läste sin historia som hon sa ... mannen som hjälpte henne att uppnå allt detta kallas Chief Priest Oduduwa tar tillbaka sin ex fru efter separationen. Jag hade tur att kopiera Dr.Oduduwas personliga kontaktadress för att kommunicera med honom personlig för hjälp (dr.oduduwaspellcaster@gmail. Com)
    Jag kommunicerar med samma präst Oduduwa på grund av mina utmaningar i äktenskapslivet behöver hjälp på mirakulöst sätt. För sju månader sedan såg min man Anderson rakt mot mitt ansikte och sa att det var mellan oss att vi var klara med vårt äktenskap, han tog bort min son Felix och reser i vårt land för att bo i Spanien, sedan dess har jag försökt att ringa och skicka meddelanden till honom via telefoner, socialmedian och e-post men han blockerade helt min linje från att nå honom, jag var så frustrerad och behövde hjälp för att åtminstone få prata med vår son Felix, jag lästes för att be om ursäkt även när vi båda vet att han har gjort mig orolig, han tog bort min son från mig i över sju månader. denna situation dödade mig varje dag jag var deprimerad och jag behövde desperat brådskande hjälp och lösning för att lösa detta problem så jag kontaktar e-postadressen till Dr.Oduduwa eftersom jag tror att han bara kan hoppas att hjälpa mig att få tillbaka min man hem med min son tillbaka . Dr.Oduduwa försäkra mig om att han kan hjälpa mig att föra honom hem igen, jag följer och följer hans instruktioner steg för steg, 2 dagar efter att Dr.oduduwa lunch en Magic Love-spell på min vägnar vid sitt tempel, ringde min man Anslund till mig mobiltelefon för att be om ursäkt, han var ledsen för allt han gjorde för att skada mina känslor och han återvänder hem till mig med sonen Felix, jag är så glad idag att jag har restaurerat min familj och min man och jag älskar varandra mer än någonsin tidigare nu. Tack till Dr.Oduduwa love-spell caster för att ha tillbaka min man hem. Jag och min kärlekspartner är evigt tacksamma för Oduduwas hjälp.
    Jag lovar att dela mitt goda vittnesbörd för att berätta världen om Dr.oduduwa förmåga att återupprätta äktenskapet tillbaka till livet, jag insåg att det här skulle vara bra att dela här, eftersom jag vet att det kommer att inspirera andra också som jag hittar i mig nyligen, jag " Jag är ett levande vittne om att det fungerar för mig, min man återvänder hemma inom sju dagar.
    WhatsApp-nr .: +79268011965

    SvaraRadera
  3. Jag läste på Facebook-kommentaren online av en journalist baserad på Förenta staterna avslöjade hur hon hittar ex-kärlekspar pojkvän tillbaka 2 månader efter uppbrott. Jag skickar e-postmeddelande för att kontakta samma Dr.Oduduwa, jag har tro på att saker kommer att fungera till mitt bästa, jag vet att vittnesmål är bevis i verkligheten. Jag insåg att det här skulle vara bra att dela här på detta bloggkommentaravsnitt, för att hjälpa alla som önskar locka till sig kärlek och förtroende till äktenskapshemmet, eftersom jag vet att det kommer att inspirera andra också att återupprätta ex-kärlekspartner snarast tillbaka inom 3 dagar .
    Jag hade turen att skriva ner Dr.Oduduwa e-postkontakt jag träffar online. Jag skickar snabbt e-postmeddelande för att kommunicera med Dr.Oduduwa inom två dagar Dr.Oduduwa hjälpa mig att utföra magiska kärleksförtryck för att föra tillbaka min kärleksman hem, bara 2 dagar det fungerar och min man ringde mig på telefon för att be om ursäkt, Dr.Oduduwa hålla till hans lovade att hjälpa mig och han samlade bara få information mina namn och foto Bild av båda älskare med ljusstickor och andra material som krävs för att göra kärlek till en framgångsrik aktivering. Han anslöt sig tillsammans med magiska kärleksdelar inkantationsbön. I dag vittnar jag med glädje och lycka till världen ... detta är ett av de mest glada ögonblicken i mitt liv. Dr.Oduduwa den storslagna kärleks-stavningen, Lunch förtrollning Kärleksdel på min vägnar för att återlämna min ex-make med sin trollformelande kärleksförtrollningsbön. Jag rekommenderar Oduduwa starkt till alla som försöker återställa verklig kärlek och förtroende för äktenskap och trasig kärleksrepation kan förena.
    {Dr.oduduwaspellcaster@gmail. com}

    SvaraRadera
  4. Jag fick min ex kärlekspartner att återvända till kärleken och lita på mig mer än någonsin tidigare. Hela mitt liv har jag aldrig trott att kärleksförtrollningstrollkarm kunde få tillbaka min ex kärleksman Andrew, tills min vän introducerade mig för den riktiga trollformeln, tidigare har jag kontaktat några trollformler för att hjälpa mig men ingen av dem kunde hjälpa mig , några krävde mer pengar tills jag följer enkla instruktioner från stor kärleksförtrollare via hans personliga e-post, jag kunde kommunicera och få omedelbar hjälp av honom för att återställa mitt äktenskaps kärlek och lycka. (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com) vem som helst kan likaväl få samma hjälp från honom idag för att få tillbaka förlorad kärlek eller återställa ett brutet förhållande och frånskild partner kan återvända till kärleken. det är möjligt eftersom det fungerar för mig inom 2 dagar, min ex kärleksman ringde mig på telefon för att be mig om ursäkt och just nu lever vi båda tillsammans i kärlek och lycka. tack till Dr.Oduduwa för hans begåvade och begåvade krafter att få tillbaka ex inom 34 timmar. WhatsApp-kommunikationsnummer: +2349129715420

    SvaraRadera
  5. Jag är Helena Leon från Stockholm, jag och min man och min man har varit gifta i över 10 år. Vi träffades när jag var 20 och han var 24. Vi har gått igenom mycket tillsammans känslomässigt. Det var flera stora slagsmål och smärtsamma situationer i vårt äktenskap. Ur det blå satte min man ett skilsmässosamtal över mig, jag var blind! Jag såg det inte komma, jag kände inte igen tecknen. Han tycker inte längre att jag är sexuellt attraktiv. Jag kunde inte låta bli att gråta hela tiden för jag var oerhört sårad. Jag var helt deprimerad tills jag hittade Dr ISIKOLO trollformaren från Afrika som alla pratade om på nätet och jag kontaktade honom för en kärleksåterförening. Under vårt samtal försäkrade han mig att han skulle ta tillbaka min man om mindre än 48 timmar när jag väl följer processen. För mig verkade det omöjligt. Du kommer inte att tro att min man ringde direkt efter 48 timmar och bad mig att glömma vad han än sa om skilsmässan. Jag blev helt förvånad. Nu älskar min man mig mycket mer än tidigare. Du kan också kontakta honom om du har problem med ditt äktenskap eller förhållande. E-post: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp honom på +2348133261196

    SvaraRadera
  6. Han är den bästa trollformaren online och hans resultat är 100 % garanterat. Min man gjorde slut med mig efter 9 års förhållande. Det började från ett litet missförstånd varefter han sa till mig att det skulle vara bra att ta en paus, vilket jag tror blev till ett uppbrott. Han letar inte efter mig längre, han blockerade mitt nummer och folk sa att de såg honom med en annan kvinna, detta fick mina ögon tårar i ögonen eftersom vi är på väg att gifta oss, jag sökte hjälp tills jag träffade den här andliga mannen som heter Dr Ibinoba, som har hjälpt många människor med relationsproblem, jag pratade med honom om min situation och han beskrev för mig processen för att komma tillbaka med min älskare, jag följde hans instruktioner och idag är jag glad eftersom min man kom tillbaka efter 5 månaders uppbrott och vi är lyckligt gifta nu. Om du behöver hjälp av en trollformel för någon form av relationsproblem kontakta Dr Ibinoba för en varaktig lösning. WhatsApp: +2348085240869, e-post: dromionoba12@gmail.com

    SvaraRadera
  7. Jag skulle vilja rekommendera er alla till en trovärdig och uppriktig privatlångivare som godkände mitt lån till mig bara inom några timmar efter så många misslyckade försök att få ett lån, jag blev förvånad och glad över att den privata långivaren räddade mig och erbjöd mig en lån med 2% ränta, kontakta henne nu om du behöver ett akut lån E-post: christywalton355@gmail.com

    SvaraRadera
  8. SLUTA GRÅT OCH SÖK EFTER KÄRLEK STAVNINGAR ONLINE SÖK INTE MER EFTER DIN LÖSNING, ÅTERSTÄLL DITT ÄKTENSKAP OCH RELATION NU MED HJÄLP AV DR WALE

    Allt började i maj förra året när min man besökte Schweiz för ett program som varade i två månader, när min man kom hem märkte jag några förändringar i hans karaktär mot mig och barnen, allt jag gör för att göra honom glad blir han irriterad och tjatar slumpmässigt, lämnar hemmet och kommer tillbaka sent, förr söker han efter en kallelse ensam till Schweiz igen, vilket jag gav med tanke på att det skulle göra honom lycklig men till min största förvåning visste jag aldrig att det var slutet på vårt äktenskap om inte DR WALE Äktenskapsräddare, Med vänliga hälsningar, jag var så förkrossad när min man sedan sju år lämnade mig och flyttade till Schweiz för att vara med en annan kvinna. Smärtorna var bara för mycket för mig att bära att jag inte bara orkade längre. Så jag var tvungen att kontakta internet för att få hjälp tills jag fick reda på att DR WALE var den verkliga affären.. Jag hade provat allt jag visste, och med dina besvärjelser, välsignelser och extraordinära magiska krafter gjorde du allt arbetet för mig, vilket du har garanterat mig positivt resultat inom en vecka, min före detta make kom tillbaka till mig och han var ångerfull för allt han har gjort. Och nu är mitt liv balanserat och jag är lycklig igen. Allt tack vare dig sir du kontaktar honom via WhatsApp: +2347054019402 ELLER E-post: drwalespellhome@gmail.com

    SvaraRadera